سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین راه ها برای جذب خوانندگان در داخل کتاب شما

نظر



جذب خوانندگان همیشه برای نویسندگان و نویسندگان چالشی بوده است. امروز ، بیش از هر زمان دیگر ، بین مواد مکتوب اعم از کتابهای الکترونیکی ، مجلات یا حتی وبلاگها بین خود ، رقابت زیادی وجود دارد. اکنون تصاویری مانند فیلم ، سریال و نمایش های تلویزیونی اضافه کنید.

با سرعت زیاد زندگی امروز ، خوانندگان از همیشه بی تاب تر می شوند. اگر هیچ چیزی توجه خواننده را به خود جلب نکند و آنها را از نظر عاطفی یا هوشمندانه درگیر خود کند ، آنها به هیچ وجه در مورد جالب بعدی که در هیچ زمان پیدا نمی کنند ، حرکت می کنند. خواننده متوسط ??دیگر صبر ندارد که به خواندن چیزی بپردازد که آنها را به چالش نکشد یا آنها را مجبور به فکر کند. آنها همیشه می خواهند کتابی که آنها را درگیر روند خواندن می کند.

گروه دور رایانه لوحی جمع شده است
به عبارت دیگر ، اگر چند صفحه اول خوانندگان را گیر نیاورد ، آنها (به احتمال زیاد) با بقیه ادامه نخواهند داد.

خوشبختانه ، این همیشه نباید سناریو باشد. در واقع چند نکته و ترفند وجود دارد که می تواند به خواننده کمک کند از این رو درگیر و فعال بماند ، هرگز از آنچه می خواند خودداری نکند.


نویسندگان خود را خوشبخت می دانند که در عصر کتابها و اینترنت به طور کلی زنده هستند. کتابهای الکترونیکی بسیاری از مشکلات مربوط به تعامل و تعامل را حل کرده اند که کتاب شومیز خوب قدیمی نمی تواند آن را برطرف کند. در اکثر اوقات ، نویسنده می خواهد خواننده را بیش از فقط سخنان خوب بیان شده اش درگیر کند و به همین دلیل است که کتاب های الکترونیکی یک نعمت محسوب می شوند.

برخی از تکنیک های ذکر شده در اینجا منحصر به کتاب های تعاملی است و به روشن شدن محدودیت های تعامل در کتاب های الکترونیکی معمولی کمک می کند. این تکنیک ها شامل عناصری است که خوانندگان از آن علاقه زیادی دارند.

ماجراجویی خود را انتخاب کنید (CYOA)
کتاب های CYOA تقریباً جالب هستند که به نظر می رسند. به عنوان یک خواننده ، مبارزه با ترغیب به معنای واقعی کلمه فریاد زدن به شخصیت های داخل کتاب برای انجام یا عدم انجام کاری بسیار دشوار است. این که پلیس در داخل خانه ای باشد که قاتل در آن چاقو نگه داشته است ، دوست دختر سابق که به طرف شریک جنسی خود سوار می شود ، یا اژدهایی که بر روی یک ارتش از رزمندگان چادری پوشیده است ، فرقی نمی کند. ما می خواهیم شخصیت های مورد علاقه خود را نجات دهیم و همیشه می خواهیم ببینیم اگر آنها کاری متفاوت انجام دهند یا مسیری متفاوت را طی کنند ، چه اتفاقی می افتد.

نمونه هایی از داستان های CYOA
این تکنیک به خواننده اجازه می دهد تا سرنوشت شخصیت اصلی را به طریقی تصمیم بگیرد. خواننده احساس قدرت و از همه مهم تر ، الهام بخش و خلاق می کند. این نه تنها باعث می شود خواننده احساس کند که مورد سرزنش قرار می گیرد بلکه باعث می شود احساسات بسیار درگیری در آنها احساس شود.

نمونه ساختار داستان CYOA

خلق چنین داستانهایی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد ، اما مطمئناً داستانی واقعاً بی نظیر ایجاد می کند. اگر می خواهید رمان CYOA خود را بسازید ، حتما این آموزش را ابتدا توسط کارن وودوارد بخوانید .

بازی ها یا چیزهای بی اهمیت
تکنیک دیگری که می تواند برای نگه داشتن خوانندگان شما استفاده کند ، قرار دادن یک بازی کوتاه یا چیزهای بی اهمیت در کتاب تعاملی خود است. خواننده واقعی همیشه یک چالش خوب را دوست دارد. این می تواند در محتوای خود مانند یک رمز و راز یا چیزی بسیار تحریک آمیز باشد. با این حال ، می تواند از طریق این عنصر تعامل نیز باشد. تصور کنید که کتاب بخوانید و سپس یک راز کوچک برای حل کردن در وسط پیدا کنید ، آیا احساس جذب نمی کنید؟ خواننده کمکی نخواهد کرد بلکه به چیزهای بی اهمیت یا سوال پاسخ می دهد.



ویجت جدول کلمات متقاطع - BookWidgets

با این کار ، خواننده چاره ای غیر از مشغول بودن و کاملاً غرق شدن در تجربه خواندن ندارد. این بسیار چالش برانگیز و فریبنده است و روشی تضمینی برای نگه داشتن حداکثر خوانندگان شما است. برای کتابهای الکترونیکی ، که تعاملی نیستند ، روش های دیگری نیز وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد ، همچنین برای حفظ خوانندگان درگیر و بسیار با انگیزه برای ادامه خواندن تضمین می شود.

مرتبط: یاد بگیرید که چگونه از ابزارک کتاب در کتاب خود استفاده کنید

با استفاده از تصاویر مربوطه
گاهی اوقات ، بهترین راه برای تصور چیزی دیدن آن در واقع است. اگرچه گاهی اوقات کلمات می توانند تصویری بهتر از کلمات را ترسیم کنند ، استفاده از تصویر مربوطه ممکن است جرقه ای باشد که خواننده شما را هنگام توصیف یک صحنه به مسیر خود باز می گرداند. کتاب های الکترونیکی به راحتی به شما امکان می دهند چنین کاری انجام دهید و به شما کمک می کند مخاطبان خود را بیشتر از همیشه مشغول نگه دارید.

با تصاویر صحنه های پیچیده یا موضوعات ساده تر می شوند. بصری ها همیشه راهی برای جذب خواننده دارند و اگرچه کتاب ها عمدتاً بر روی متن باقی می مانند ، اما گاهی اوقات ، تصویر کوچکی از کتاب مورد نیاز خواننده را به خود جلب می کند.



تصاویر کانون - BookWidgets

در حالی که استفاده از تصاویر استاتیک می تواند مفید باشد ، استفاده از تصاویر تعاملی و پویا می تواند حتی بیشتر باشد. برخی از نرم افزارهای ایجاد کتاب ، مانند نویسنده Kotobee ما ، به شما امکان می دهند تصاویر چرخ و فلک (چرخان) را در یک قاب اضافه کنید. اگر از ابزار نویسندگی استفاده می کنید که آن گزینه را ندارد ، می تواند به عنوان ویجت کتاب نیز اضافه شود. سازندگان ویجت مانند ابزارک کتاب حتی تصاویر چرخ فلک را ارائه می دهند که دارای "نقاط داغ" روی آنها هستند. کاربران می توانند با هر کانون کلیک و تعامل کنند.

با استفاده از جلوه های صوتی
یکی دیگر از کتابهای الکترونیکی هدیه ای که به نویسندگان داده است ، امکان اضافه کردن صداها است. این که آیا این کریکت ها در پس زمینه هستند که سکوت را به معنای طنزآمیز توصیف می کنند ، صدای گریز از هوا در یک شب تنهایی تاریک و یا دلتنگی یک آهنگ قدیمی در یک صحنه عاشقانه ، صدا همیشه به متن کمی چیز اضافی می دهد. این باعث می شود که خواننده از هر چیز دیگری منحرف شود.

جلوه های صوتی می توانند خواننده را به مکان و زمان دیگری انتقال دهند. یک منظره ساده می تواند تجربه خواننده را به طرز چشمگیری بالا ببرد و آن را به سطح دیگری برساند. سطح مشارکت خواننده تضمین می شود تا حد ممکن محکم و قوی باقی بماند.

اگر به دنبال بارگیری مناظر رایگان برای تلفن های موبایل هستید ، می توانید به وب سایت هایی مانند Sample Phonics و Freesound.org بروید .

با استفاده از انیمیشن ها
در این عصر دیجیتال که در آن زندگی می کنیم ، تقریباً همه چیز می تواند حرکت کند. شبیه به استفاده از تصاویر ، انیمیشن می تواند با تبدیل کردن خواننده به جایی دیگر ، به وی فرصتی دهد که شخصیت های این کتاب را ببینند یا نمودار پای آمار خود را تقسیم کنند. انیمیشن می تواند به سادگی پروانه ای باشد که بالهای خود را می لرزد یا پیچیده مانند اژدها که بر فراز قلعه ها و جنگل ها پرواز می کند.

ظرافت قوی است
در هر صورت ، یک تصویر متحرک به خواننده کمک می کند تا از هر زمان دیگری جذاب تر شود. این امکان را به او می دهد که نویسنده هنگام نوشتن این قطعه یا توضیح آن قسمت دقیقاً چه چیزی را در ذهن داشته باشد. اگر بخواهد در حین خواندن تصمیم به دور شدن از ذهن داشته باشد ، ذهن را بیدار خواهد کرد.

نتیجه
برخی از خوانندگان به اندازه کافی سخاوتمندانه هستند که به کار خود ادامه می دهند و به وقت خود کتاب می دهند ، اما متأسفانه همیشه اینطور نیست. برای نویسنده ، این می تواند به معنای کابوس مطلق باشد. این بدان معنی است که به کارشان فرصتی که شایسته آن بود ، داده نشده است.

مشغول خواندن همیشه ممکن است یکی از چالش های اصلی نویسندگان باشد اما با ترفندهایی از این دست ، کتابهای الکترونیکی مشارکت خواننده را آسانتر از همیشه کرده است. آنچه کتابهای الکترونیکی ارائه می دهند تجربه خواندن است نه یک داستان یا متن. به همین دلیل خاص ، کتابهای الکترونیکی توانایی عظیمی برای فعال نگه داشتن و مشغول خواندن دارند. به راحتی می توان گفت که فناوری ، سلاح دو لبه ، برای نویسندگان در آن یکی بسیار مهربان بوده است!