سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جوانب و مزایای Google Scholar چیست؟

نظر

گوگل اسکولار چیست
اگر یک جستجوی Google Scholar را اجرا کرده اید ، می دانید که برای کسانی که به دنبال یک سند علمی هستند ، چه ابزار عالی است. مهم نیست که برای چه موضوعی به دنبال آن باشید ، تمام مقالات چاپ شده و چکیده آن مقالات (هنگامی که کل مقالات برای مشاهده در دسترس نیست) در نتایج جستجو آورده می شود.

Google Scholar چیست و چه کاری انجام می دهد؟

Google Scholar به مردم کمک کرده است تا وبلاگ ها را بنویسند ، بررسی ادبیات را انجام دهند و خودشان مقاله ها را با استفاده از مطالب موجود در اینترنت بنویسند. Google Scholar رشد کرده و به بزرگترین پایگاه داده های مطالب دانشگاهی اعم از ژورنال ، مقاله یا حتی کتاب تبدیل شده است. این امر باعث شده است تا یکی از مهمترین و پرقدرت ترین بانکهای اطلاعاتی فنی باشد که در آن می توان به دنبال اطلاعاتی بود که مورد بررسی قرار می گیرد.

مزایا و معایب آن چیست؟

در حالی که Google Scholar مطمئناً دارای چندین مزیت است ، اما هنوز فاقد آن نوع حرفه ای ای است که PubMed و سایر پایگاه داده ها دارند. Google Scholar همچنین به دلایل واضحی به آن نوع توجه که مورد توجه گوگل است ، توجه نمی شود. پول زیادی برای درآمدزایی از Google Scholar ندارید. از نتایج جستجوی منظم Google ، درآمد زیادی کسب می کند.

به منظور ارزیابی مزایا و معایب ، پیتر ژاسی در دانشگاه هاوایی ، مانوا ، هاوایی ، ایالات متحده آمریکا بررسی کلی از تاریخچه اخیر موتور جستجوی Google Scholar را انجام داد. او شروع به حفاری داده ها از زمان آغاز آن در نوامبر 2004 انجام داد. او احساس می کند که مطالبی که در نتایج جستجو نمایش داده می شود ، حذف های گسترده ای دارند و برای دستیابی به Google Scholar نسبت به یک پایگاه داده تحقیق ، تغییرات بعدی لازم است.

مطالعه ، روش و نتایج

با عنوان "Google Scholar: جوانب مثبت و منفی" ، مقاله Pterter Jacsó به وضوح وضعیت Google Scholar را ارائه می دهد. وی در ادامه می گوید که Google Scholar توجه و تمجید زیادی را به خود جلب کرده است اما گوگل مطابق انتظارات عمل نکرده است. اگرچه جستجو و جستجوی اطلاعات در جستجوی گوگل رایگان است ، اما تمام نتیجه هایی را که ممکن است یک محقق به دنبال آن باشد ، به دست نمی آورد.

علاوه بر این ، علیرغم تلاش برای سوق دادن مقالات علمی به Google Scholar ، Google تلاش نکرده است تا آنها را فهرست بندی کند. و ما در مورد مقالات منتشر شده توسط ژورنال های برجسته دانشگاه های برجسته صحبت می کنیم. برای تکمیل شکافها باید توسط Google مورد بررسی قرار گیرد.

پیتر احساس می کند که اطلاعات کاملاً مرتبط باقیمانده است و باعث ناامیدی زیادی در بین کسانی شده است که معتقدند این می تواند ابزاری عالی باشد. با این وجود ، این یکی از ابزارهای بهتر برای کشف مقالات و مقاله هایی است که احتمالاً در هیچ جای دیگری نمی توانید پیدا کنید. Google Scholar در حقیقت یکی از بهترین روش ها برای انجام بررسی سریع ادبیات است.

Google باید توجه بیشتری به Google Scholar داشته باشد

این که آیا شما به دنبال نوشتن یک وبلاگ آکادمیک هستید یا مجذوب ادبیات علمی هستید ، دسترسی به مقالات علمی با همکار بررسی شده بسیار مهم است. برای اطمینان از به دست آوردن آنچه شما نیاز دارید ، باید از Google Scholar و سایر بانکهای داده استفاده کنید. با این حال ، به گفته این محقق ، Google Scholar بسیار عالی نیست.

جای تاسف است که Google به این منبع بسیار با ارزش توجه نکرده است ، که می تواند برای مشاغل نیز مفید باشد. این که آیا شما یک ارائه ارائه می دهید یا می نویسید گزارش دهید ، دسترسی به مقالات منتشر شده بسیار مهم است. آنچه که Google Scholar انجام می دهد ، به شما تعدادی مقاله تحقیق می دهد و همچنین به شما امکان می دهد از آنها مشترک شوید تا همچنان به روزرسانی های مربوط به موضوع مورد علاقه خود ادامه دهید.

تمام این داده های منتشر شده را می توان به اینفوگرافیک ها ، وبلاگ ها و حتی ارائه ها تبدیل کرد. ما صمیمانه امیدواریم که Google توجه بیشتری به Google Scholar داشته باشد و کلیه نواحی موجود در موتور جستجو را برطرف کند. این یک ابزار شگفت انگیز است که به همه کمک می کند ، از دانش آموزان مدرسه گرفته تا صاحبان مشاغل. مطمئناً ، کمی علاقه بیشتر به Google Scholar از دنیای شرکت ها ، فشار کمی به Google وارد خواهد کرد تا تغییرات لازم را در این الگوریتم انجام دهد.