سفارش تبلیغ
صبا ویژن

EPUB vs PDF: نبرد قالب ها

نظر


با ظهور خوانندگان کتاب های الکترونیکی ، EPUB به ستاره های این نمایش تبدیل شده اند ، بی وقفه انعطاف پذیری خود را برای خواندن در دستگاه های مختلف برافراشته اند. اما آیا EPUB ها و PDF ها با یکدیگر تفاوت دارند؟

<a href="http://www.freepik.com/free-veector/versus-red-and-blue-background_1258794.htm"> طراحی شده توسط Freepik </a>
هر دو PDF و EPUB را می توان از طریق خوانندگان کتاب الکترونیکی و در دستگاه های رایانه خواند - اما به دلیل اینکه از پس زمینه های نسبتاً مشخصی تهیه شده اند ، روش هایی که خوانندگان می توانند آنها را مشاهده کنند کمی متفاوت هستند. در زیر پنج نکته وجود دارد که نشان می دهد که وقتی نسخه های EPUB دست به دست هم دهند PDF نسخه های پشتیبان خود هستند ، و چرا باید واقعاً انتشار کتابهای الکترونیکی خود را به عنوان EPUB در نظر بگیرید.


منشأ EPUB و PDF
اولین تمایز مورد نظر به منظور دستیابی به ترتیب PDF و EPUB در وهله اول است. پی دی اف ها همچنان به نسخه های چاپی که از آنها دیجیتالی شده بودند ، کاملاً مرتبط هستند - و به عنوان همانندهای دقیق از آن اسناد در نظر گرفته شده اند. این کار مانند داشتن یک سند چاپ شده در دستان شما است ، اما شما آن را از طریق صفحه می خوانید.


از طرف دیگر EPUB به طور خاص با تبلت و تلفن های هوشمند در ذهن ساخته شده است. وقتی می خواهید یک فایل دیجیتالی را تهیه کنید که به راحتی در هر دستگاهی که خواننده انتخاب می کند قابل خواندن باشد ، ایجاد PDF نسخه خطی شما بهترین ایده نخواهد بود.


این ارتباط زیادی با تفاوت های قالب بندی طرح در فن آوری های PDF و EPUB دارد (و ما دقیقاً به این دلیل خواهیم رسید که فرمت در اینجا در اینجا اهمیت دارد). با وجود همه چیز ، بهترین گزینه برای ساخت کتابهای الکترونیکی واقعا قابل خواندن و خواننده مناسب ایجاد یک EPUB به جای آن است.

EPUB در مقابل PDF: تجربه خواندن
PDF ها در اصل نوعی یک سند قابل چاپ هستند - به یک سند تجاری فکر کنید که در اصل دیجیتالی شده است (در این صورت تبدیل به یک PDF).

منظور از آنها این است که دقیقاً مانند سند چاپی که می توانید در دست خود نگه دارید به جای مشاهده بر روی صفحه نمایش ، به نظر برسند. خوانندگان دقیقاً همان فاصله ، فونت ها ، حاشیه ها و قرار دادن تصویر را مشاهده می کنند. با این حال ، اگر آنها در حال خواندن متن بر روی یک دستگاه تلفن همراه هستند ، خوانندگان ممکن است بسته به اندازه صفحه نمایش به پیمایش به صورت افقی پایان دهند.


نیاز به بزرگنمایی و بزرگنمایی و حرکت به صورت افقی برای اینکه بتوانید متن کامل را بخوانید یکی از مهمترین مشکلات جانبی در قالب PDF است. این فرمی نیست که اکثر خوانندگان کتاب از آن استقبال می کنند ، به خصوص وقتی در ساحل نشسته اند و سعی می کنند از یک کتاب جدید در یک دستگاه کوچکتر لذت ببرند.

نسخه قابل مقایسه با این در اصطلاح EPUB ، کتاب الکترونیکی با فرمت ثابت (که به نظر می رسد مانند PDF) است. وقتی می خواهید کتابهای الکترونیکی سنگین تصویری ایجاد کنید که به طراحی و چیدمان خاص متکی هستند ، کتاب طرح بندی با قالب ثابت دارای مزایای مختلفی است.


با استفاده از این طراحی استاتیک ، شما کنترل کاملی بر ظاهر کلی هر صفحه دارید ، ضمن اینکه از بروز هرگونه تغییر در طرح و موقعیت متن / تصویر نیز جلوگیری می کنید. متن دیگر به اندازه صفحه نمایش وابسته نیست و متن دیگر قابل پخش نیست.

همچنین این بدان معناست که ، دقیقاً مانند PDF ، خوانندگان باید برای مشاهده دقیق تر جزئیات را بزرگنمایی کرده و به صورت افقی حرکت کنند تا بتوانند جملات را تکمیل کنند.

Reflowable EPUB بازدید کنندگان ، از سوی دیگر، متن بیشتر جهت گیری، اتصالات متن در اطراف صفحه نمایش شما در حال خواندن از. به نوبه خود ، تصاویر نیز متناسب با اندازه صفحه نمایش و ارتباط آنها با صفحه تغییر اندازه می شوند. همچنین این بدان معنی است که متن نیز به نوبه خود در اطراف تصاویر نیز جریان خواهد یافت. این فرمی است که اکثر کتابهای الکترونیکی به آن اعتماد دارند و انعطاف پذیری بیشتری را به شما می دهد که چگونه صفحه در هنگام خواندن به نظر می رسد.

این نکته به خصوص مهم است که باید در خاطر داشته باشید ، زیرا شما بدون اطلاع از اینکه چه نوع دستگاهی آن را مشاهده می کنند ، خواننده را به شما ارائه می دهید. این فقط مسئله خوانایی است و به راحتی می خواهید خوانندگان شما بتوانند متن را بخوانند.


با استفاده از این فرمت ، اگر یک خواننده برای دسترسی به برنامه Kindle ، از تبلت به تلفن هوشمند خود جابجا شود ، همچنان تجربه خواندن همان تجربه خود را در صورت داشتن صفحه نمایش بزرگتر دارند.

این واقعیت که اندازه صفحه نمایش کوچکتر شده است ، واقعاً تغییری ایجاد نمی کند - و خواننده هنوز هم بدون تغییر بیش از حد ، می تواند کتاب را به صورت افقی و عمودی مشاهده کند.

بخوانید:  بهترین قالب طرح بندی Ebook: قابل جابجایی یا ثابت؟

سازگاری با دستگاه های خواننده کتاب
PDF ها را تا حدی می توان از طریق دستگاههایی که توسط عمده فروشندگان کتاب الکترونیکی فروخته می شوند ، خواند. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، به طور کلی PDF ها بدون پیمایش و بزرگنمایی زیاد بر روی صفحه کوچک قابل خواندن نیستند.

اینجاست که فرمت EPUB وارد می شود و اکثر خرده فروشان و توزیع کنندگان کتاب الکترونیکی هم اکنون فقط کتاب هایی را که در این قالب قرار دارند ، می فروشند. و اگر انتظار دارید خواننده های شما از یک وسیله طبیعی مانند Kindle یا Nook برخوردار باشند (یا آن را از طریق برنامه ها می خوانند) ، مطمئناً باید انتشار کتابهای الکترونیکی خود را با فرمت EPUB در نظر بگیرید.


EPUB ها با دستگاه هایی از جمله این موارد طراحی شده اند که باعث می شود آنها بسیار سازگارتر (و خواندن آن آسان تر) باشند. همچنین می توانید در مورد نوع EPUB که می توانید انتخاب کنید ، انعطاف پذیری کسب کنید - از این طریق به اندازه کافی ساده است که EPUB های با فرمت ثابت را به نسخه های قابل برگشت تبدیل کنید.

اگر قرار بود همان PDF را از PDF بدست آورید ، می بایست به پرونده اصلی برگردید و مجدداً از آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که PDF ها به یک قالب دوستانه اینترنتی تبدیل نمی شوند. می توان آنها را به EPUB تبدیل کرد ، اما نتیجه نهایی ممکن است عالی به نظر نرسد ، زیرا برای ظاهر نهایی طراحی نشده اند.

تعامل در EPUB
مهمتر از همه ، یکی از مهمترین ویژگی های جایزه بیشتر در مورد PDFهایی که EPUB می توانند به آن بخوابند توانایی تعامل آنهاست. این در اصل به این معنی است که می توانید ویژگی های تعبیه شده یا پیوندهایی مانند فیلم ، جلوه های صوتی و ویژگی های روایت صوتی ، تصاویر متحرک و سایر عناصر تعاملی را اضافه کنید.


این قابلیت انعطاف پذیری بیشتری را در هنگام طراحی ، چیدمان و نوع رسانه ای که می توانید درون آن ایجاد کنید به شما می دهد. خوانندگان همچنین تجربه بسیار جذاب تری با فرمت EPUB دارند ، فقط به این دلیل که به گونه ای طراحی شده است که بیشتر خواننده باشد. در مورد PDF ها ، اگرچه افزودن برخی تعامل بر روی آنها از لحاظ فنی امکان پذیر است ، اما به دلیل اندازه پرونده و نگرانی های سازگاری ، معمولاً توصیه نمی شود.

بخوانید:  5 هک برای ایجاد یک کتاب جذاب بیشتر

رسیدن به مخاطبان گسترده تر
اگر قصد دارید کتابهای الکترونیکی خود را تا حد امکان در دسترس مخاطبان عزیز قرار دهید ، باید خوانندگان کم بینایی را در نظر بگیرید. با افزودن ویجت روایت صوتی به EPUB ، خوانندگان کم نظیر ، دسترسی فوری به متن موجود در صفحه پیدا می کنند.

از طرف دیگر PDF ها همان میزان دسترسی را ارائه نمی دهند و باعث می شود کاربرپسندی کمتری داشته باشد. EPUB ، به ویژه کتابهای الکترونیکی با فرمت قابل گردش ، قابلیت تغییر بیشتری در اندازه و سبک قلم به خوانندگان نیز می دهند ، که این یکی دیگر از ویژگی های مفید برای افراد کم بینا است.

این بدان معناست که متن با اندازه متن و تصاویر به صفحه ، می تواند به سادگی به اندازه خواننده افزایش یابد.


پس از اتمام و ویرایش نسخه خطی ، مرحله بعدی تصمیم گیری در مورد فرمت برای تبدیل آن به انتشار است. با توجه به نکات فوق در صفحه ، متوجه می شوید که فرمت EPUB با توجه به امکاناتی که در قابلیت رفاه پذیری وجود دارد ، نه تنها استفاده از آن برای خوانندگان بسیار ساده تر است. همچنین می تواند تجربه خواندن بسیار لذت بخش تری را بخاطر تعامل بیشتر ممکن ایجاد کند. EPUB به دلیل قابلیت روایت صوتی که دارد ، برای مخاطبان گسترده تری قابل دسترسی تر است.

ملاحظه نهایی
EPUB یک استاندارد منبع باز است که اخیراً توسط W3C به دست آمده است (که به نظر ما یک قدم امیدوارکننده است و منجر به توسعه بیشتر و استفاده گسترده از قالب EPUB خواهد شد). این در اصل به این معنی است که مواردی از قبیل کد منبع ،  طرح ها و مستندات به طور رایگان در دسترس عموم قرار می گیرند. این کار ویرایش و دستکاری پرونده های EPUB را آسان تر کرده و آنها را به قالب های مختلف تبدیل می کند.

از طرف دیگر ، PDF یک قالب اختصاصی است که در ابتدا توسط Adobe Systems ایجاد شده است و هم اکنون متعلق به ISO است . این محدودیت های زیادی برای ویرایش و تبدیل اسناد PDF به قالب های دیگر دارد. این نکته را در نظر داشته باشید وقتی که برای آینده کتاب خود برنامه ریزی می کنید. آیا این یک انتشار یک زمانه است یا اصلاً آیا نیاز به ویرایش ، بروزرسانی یا تطبیق آن با سیستم عامل های دیگر است؟

به ما بگویید قالب صادرات مورد نظر شما چیست و چرا؟ دوست داریم افکار شما را بشنویم!